středa 17. února 2016

Swingers s dvojčaty to fakt není!


Tak prý jestli dělám na té tyči také swingers s dvojčaty? Nechápavě jsem koukala přemýšlela, odkud to ten člověk vzal a jestli se úplně nepomátl? Začali jsme debatovat a dobrali jsme se po chvíli k tomu, že šlo pouze o záměnu slov i když se zajímavým rozuzlením.

Ani tak mi stále není jasné, jakou přesmyčkou člověk dojde od spojení slov "spinnigová tyč = spinovka" (to je ta s uvolněným šroubem, co se točí na pohon odstředivky) k slovu swingers. O těch píšu ostatně jinde, ale ne v tomhle blogu (více ZDE). To druhé přesmyknutí z Gemini na Dvojčata bych i celkem brala, až na to, že jsou to Blíženci, ale to už je celkem to samé, že?



Takže ano, dělám Gemini na Spinovce. Hrdě. Konečně. Bez stresu. Asi po tři čtvrtě roce teď už spíš nepravidelného zkoušení a experimentování bez vedení lektora na tyčce. V následujícím videu do této pozice vstupuji někde na čase 1:54. A je tu několik záludností, které si člověk fakt neuvědomí, dokud se zpětně nevidí při téhle na záznamu kamerou.


Na spinovku se totiž dá nastupovat různě, tedy přesněji čtyřmi základními způsoby, a podle toho vypadá i provedení triku. Mám matný pocit, že se mi to pokoušela na letním minikurzu tyčkoblbnutí vysvětlit Iveta Rážová, ale jaksi jsem to se svým teprve půl roku praktikujícím mozkem a absolutním nedostatkem nadání na deskriptivu nepobrala.

Takže částečně díky notné dávce mého ostrovtipu a také možná i proto, že žák je konečně připraven, teď chápu, vže tyč se může točit pravotočivě. A také levotočivě. To, že se točí tyč, ještě (někdy bohužel) jaksi neznamená, že se společně s ní točí i adept/ka lekce. I to je jeden z důvodů, proč si hojně klademe pod spinovky naducané žíněnky.

Aby těch kombinací vrtění nebylo málo, obkročením tyče se člověk dostane do situace, kdy na tyč nenastupuje takzvaně popředu, nýbrž se na tyč umísťuje pozadu. To je situace dvojnásob prekérní, protože kromě odstředivky ještě překonáváte sílu spinu tedy točení samotného. A to hlavně pokud se pokoušíte zvednout nohy nad hlavu právě pro onu zmiňovanou figuru Gemini.

Čili suma sumárum tu máme pravotočivě vpřed, pravotočivě vzad, levotočivě vpřed, levotočivě vzad. A teď se znovu podívejte na to, kudy jsem na tu zatracenou tyč lezla? Ano, uhodila kosa na kámen. Zjistila jsem totiž, že pokud se chci zavěsit na tyč pravou nohou, musím se točit levotočivě vpřed. Já, totální pravotočivák. Inu nebylo zbytí.

Takže v tomto videu není premiéra jenom mého Gemini, ale i levotočivého spinu. Až zesílím natolik abych narvala nohy nad hlavu v protisměru, směle si nastoupím zády na tyčku i v pravotočivém spinu, na který je nutno říci můj mozek mnohem přivyklejší ve všech polohách.

Ale v tuto chvíli si dovolím trochu lenivě využít závanu větru při točení pro to, aby mi můj zadek pomohl zvednout nahoru. Není nad to porozumět fyzice, když visíte za nohy na roztočené tyči hlavou dolu a přemýšlíte o Swingrování s dvojčaty. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat