čtvrtek 14. dubna 2016

Knee-hold bez varování

Březen byl hodně výživný. Podařilo se mi pár nečekaných kousků. A začala jsem dělat kombinace v hantýrce zvaná COMBO. Na videu to tak nevypadá, ale člověk má dost udýchat jeden cvik. A dát jich několik za sebou se zdá být chvílemi totální masakr. A tak se dopuji se hudbou a ve tváři mám urputně soustředěný výraz a marně se pokouším o ležérní úsměv.

KNEE HOLD (čili opěrka o kolena tyčmo) se mi vydařil tak nějak úplně náhodou. Částečně z únavy a částečně ze zvědavosti. Když už se na tu tyč ve spinu vyšplháte a nahoře si uvědomíte, že vám došly síly na původně zamýšlený trik, tak se pokusíte alespoň nějak doklouzat elegantně dolů. A jak tak kloužete, dáte si tu tyč takhle a pak ještě o kousek takhle a najednou to jde i bez držení rukou. Takže knee hold s velikou radostí, protože je to hodně efektní trik. A dole i video, kdy se mi podařil úplně poprvé.





Další triky už nebyly tak úplně zadarmo a některé z nich rozhodně nejsou dokonalé, ale až je třeba jednou dopiluju, určitě budou stát za to.

Tahle věc, JADE se jmenuje, vyžaduje flexibilitu, a to hlavně v rozkroku. Rozuměj, prostě musíte umět provaz. Jinak to vypadá podivně. Mám to štěstí, že mi lépe vychází pospojovat prvky při vstupu do této pozice na tu "lepší" nohu.


Provaz, tedy to, co se tomu u mě nejvíc podobá, ale ještě to není úplně perfektní, mi totiž jde lépe na levou. Odjakživa. Moje pravá noha nejen že byla vždy tužší, ale ještě navíc tak trochu stávkuje, protože je mírně přetažená. A tak mi vyhovuje, že mi pozice JADE nakonec z V-čka přes GEMINI vychází rovnou na levou.

Když se na to dívám zpětně, základní nevýhodou pole dance je, že vše vypadá tak strašně snadno. O to snadněji pak přehlídnete drobný technický detail a výsledek v podobě pádu a herdy do zad v lepším případě o podložku se dostaví takřka okamžitě.

Inu, u JADE jsem potřebovala zjistit dvě klíčové věci.

1) První věc je trochu trapná. Ale při koukání na video je každý generál, že? Takže aby to drželo, musíte dát ruku pod zadek. Jinak zadek gravitací samospádem, a to dost rychle, klesá k zemi.

Zvenku je to jasné. Na tyči hlavou dolů a s oběma nohama nad sebou to už tak jasné není...

2)  Druhá věc byla trochu techničtější, protože se zdálo, že samotná kůže v podpaždí mě tam fakt neudrží. Nakonec je grip (to, co vás tam drží) v JADE výsledkem přicucnutí více ploch na těle. Ale opravdu klíčové je přitisknout vnitřní stehno přední nohy na tyč tak, jako by vás tam mělo držet jen ono. Po opravdu dobrém tréninku se dostaví i pár modřin.

A v další, nové pozici GEMINI (veskrze elegantní závěs za vzdálenější nohu od tyče) se musím doslova více namotat měkkou částí boku a břicha na tyč. A rvát tu nohu nad sebou na tyči fakt drsně křížem dovnitř. Auva.

Tak tady je to všechno v praxi s KNEE HOLDEM i kombinací na spinovce.










Žádné komentáře:

Okomentovat